IP SANTRAL ÇÖZÜMLERİ



IP PBX VE ÖZELLİKLERİ

 

IP PBX Nedir?

 

Private Branch Exchange, kısaca Özel Santral anlamına gelen PBX santral sistemi, şirketlerin personelleri için ihtiyacı olan iç ve dış telefon aramalarını gerçekleştirmelerini sağlayan sistemdir.  IP PBX ise, PBX sistemlerine IP, yani İnternet Protokolü eklenmesinden oluşmaktadır. Bu sistem ile;

a)    Şirketlerdeki dahili telefona evden İnternet üzerinden bağlanıp sanki ofisteymiş gibi telefon açılabilir, gelen telefonlar cevaplanabilir.
b)    Farklı lokasyonlar da yer alan şubeler birbirine bağlanabilir ve tüm şubeler arasında ücretsiz görüşülebilir.
c)    Türk Telekom telefon şebekesi kullanmak yerine çok daha ucuz hizmet veren şirketlerin alt yapısı kullanılarak telefon görüşmeleri için ödenen fatura tutarları azaltılabilir.

 

Bir çok hastane hasta randevu işlemlerini, tüm bankalar, telefonla bankacılık işlemlerini, geleceğe ve müşterisine yatırım yapan birçok şirket, müşteri ilişkilerini bu yeni nesil programlanabilen PBX sistemleri ile gerçekleştirmektedir. Bu PBX sistemleri kurumun ya da şirketin ihtiyaçları neyi gerektiriyorsa o şekilde programlanabilip, minimum iş yükü ve hata, maksimum performans ve müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.

 

IP PBX Sisteminin Faydaları:
•    Kurulumu & konfigürasyonu özel telefon sisteminden çok daha kolaydır.
•    Web tabanlı konfigürasyon sebebiyle yönetimi daha kolaydır.
•    Arama maliyetlerini azaltır
•    Bilgisayar ağını kullandığı için ayrı bir telefon kablolamasına ihtiyaç yoktur.
•    Satıcı bağımlılığı yoktur.
•    Ölçeklendirilebilirdir.
•    Daha iyi müşteri hizmeti & verimlilik hedefine ulaşmaya yardım eder.
•    Yazılım tabanlı telefonların kullanımı daha kolaydır.
•    Raporlama yoluyla daha iyi bir kontrol sağlar.
•    Kullanımdaki sistemin durumu ve telefon görüşmeleri hakkında daha iyi fikir verir.
•    Kullanıcıların telefonlarını ofis içinde herhangi bir yere takabilmelerine imkan verir.
•    Kullanıcıların kolay dolaşımını sağlar.

 

Asterisk IP PBX Nedir?

Asterisk IP PBX açık kaynak sistemi ile geliştirilmiş, tüm telefon deneyimlerini bünyesinde barındıran, yeni nesil bir IP PBX telefon sistemidir.

 

Son zamanların en iyi PBX sistemlerini üreten Siemens, Nortel ve benzeri gibi özel şirketlerin PBX santrallerinin sağladığı tüm özellikleri sağlamaktadır.

 

Donanım tabanlı eski nesil santrallerin genişleme sorunu vardır. İç ve dış hat sayısı sınırlıdır, bu sayıları arttırmak istendikçe yüklü ödemeler yapılması gerekmektedir. Bir noktadan sonra santral genişleme limitlerinin sonuna gelineceğinden bu santralden vazgeçilip yerine daha fazla dâhili ve dış hat sayısına sahip santraller alınması gerekliliği doğmaktadır.

 

Asterisk IP PBX ile genişleme problemi ortadan kalkmaktadır. Asterisk IP PBX ile;


•    Gelen ve giden tüm telefonlar kayıt altına alınabilir,
•    Müşteriler, kendilerini santrale telefon tuşlarını kullanarak tanıtabilir,
•    Telefon açılırken müşteri ile ilgili tüm bilgiler görüntülenebilir,
•    Görüşmelere ait tüm detaylar ses kaydı olarak saklanabilir.

 

Asterisk IP PBX temel alınarak DMD Telekom tarafından geliştirilmiş IP santral çözümüdür.

 

Desteklenen Özellikler:

 

•    Web arabirimi üzerinden izlenebilen çağrı kaydı.
•    Sesli mesaj ve sesli mesajı e-posta olarak gönderme, Sanal Fax Desteği
•    Kolay yönetilebilir sesli yanıt sistemi
•    İngilizce metni ses’e dönüştürme fonksiyonu
•    Telefon ayarların merkezden yapılması
•    Programlanabilir DHCP sunucu ile sadece telefonlara otomatik IP verme
•    Flash operatör paneli
•    Detaylı çağrı kaydı (CDR) ve web tabanlı rapor
•    Kanal bazında grafik rapor (SIP, ZAP, IAX, Local, H323)
•    Kuyrukta bekletme
•    Sesli konferans, video konferans ve konferans odaları desteği
•    Geniş kodlama desteği: ADPCM, G.711 (A-Law & µ-Law), G.722, G.723.1 (pass through), G.726, G.729 (through    a commercial license),
GSM, iLBC
•    Caller ID
•    Çoklu trunk desteği
•    İç ve Dış yönlü çağrıların esnek yönetimi
•    Follow-me desteği
•    Çağrı karşılama grupları oluşturma ve değişik tiplerde çalma politikaları belirleme
•    Zamana dayalı çağrı yönetimi
•    Yetki gerektiren aramalar için farklı hesaplar tanımlama ve raporlama

Copyright © 2015 callektif.com.tr All rights reserved.